Tiedote 19.10.2020: Uusi somesarja vinkkaa arjen ilmastoteoista Jyväskylässä

Kaipaatko kekeä elämääsi? Tarvitsetko apua tai vinkkejä kestävämpään arkeen? Jyväskylän kestävä kehitys JAPA ry:n somessa on alkanut neljän viikon sarja Arjen ilmastotekoja Jyväskylässä, joka tarjoaa vinkkejä kestävään elämäntapaan Jyväskylässä. Sarja on jaoteltu kotitalouksissa syntyvän hiilijalanjäljen mukaisesti liikkumiseen, asumiseen, ruokaan ja muuhun kulutukseen. Sarjassa käsitellään kutakin teemaa aina viikon ajan ja nostetaan esiin aiheeseen liittyviä jyväskyläläisiä palveluita. Somepostaukset ovat pääasiassa JAPAn kesänuorten käsialaa.

Sarjan lisäksi asukkaiden kannattaa tutustua uuteen, aihetta käsittelevään nettisivustoon Arjen ilmastotekoja Jyväskylässä. Sivustolle on koottu vinkkejä kestävään elämäntapaan Jyväskylässä ja sitä täydennetään syksyn kuluessa.

-Halusimme koota jyväskyläläiset kestävään elämäntapaan liittyvät palvelut ja toimijat samaan oppaaseen. Halusimme myös näyttää, kuinka paljon mahdollisuuksia arjen ilmastoratkaisujen tekemiseen Jyväskylässä on. Meille voi myös vinkata, mikäli huomaan jonkin palvelun puuttuvan sivuilta, sanoo JAPA ry:n toiminnanjohtaja Anna Sarkkinen.

Somesarja ja uudet nettisivut liittyvät JAPA ry:n Arjen ilmastotekoja Jyväskylässä-kokeiluun, joka toteutetaan osana Jyväskylän kaupungin Circwaste – Jyväskylän käyttäjälähtöiset kokeilut –osahanketta.

koordinaattori Paula Wilkman, JAPA ry, p. 0400 361 365, paula.wilkman(at)jyvaskyla.fi

Arjen ilmastotekoja Jyväskylässä