← Takaisin

Tiedote: Kello tikittää! Ilmastonmuutoksen superpäivä Matarassa 20.3. – puhujana Leo Stranius

Keskiviikkona 20.3.2019 vietetään varsinaista ilmastonmuutoksen superpäivää, kun järjestöjohtaja ja ympäristöasiantuntija Leo Stranius vierailee Kansalaistoiminnankeskus Matarassa (Matarankatu 6). Päivän aikana järjestettävä Kello tikittää! -luentosarja sisältää kolme Straniuksen luentoa, joiden aiheina ovat ilmastonmuutos ja ajanhallinta.

Järjestöjen iltapäivä -osiossa klo 13.30 alkaen pohditaan järjestöjen roolia ilmastonmuutoksessa ja millaisin valinnoin järjestöt voivat tukea ympäristöystävällisyyttä nyt ja tulevaisuudessa. Kello 15 alkaen saadaan vinkkejä ajanhallintaan ja jaksamiseen järjestötyössä.

Asukkaiden ilta -osuudessa klo 17.15 alkaen keskustellaan ilmastovanhemmuudesta. Mitä se on ja millaisessa ratkaisijan asemassa olemme läheistemme tulevaisuudelle? Luennon jälkeen ilta jatkuu Jyväskylän kestävä kehitys JAPA ry:n kevätkokouksella, joka on avoin kaikille kestävästä kehityksestä kiinnostuneille asukkaille.

Iltapäivän luennot on ensisijaisesti suunnattu järjestötoimijoille, mutta myös muut aiheista kiinnostuneet ovat tervetulleita. Illan ohjelma on avoin kaikille asukkaille. Ilmoittautuminen kaikkiin tilaisuuksiin 15.3. mennessä osoitteessa: www.japary.fi. Kello tikittää! –tapahtuma on maksuton.

Kello tikittää! -luentopäivän 20.3. ohjelma:

Järjestöjen iltapäivä

klo 13.30-14.30 Ilmastovastuullisuus järjestötyössä – Koskeeko se meitä?
Miten ilmastonmuutos liittyy järjestöjen tulevaisuuteen? Tule pohtimaan, millaisin toimin ja valinnoin järjestösi tukee jo nyt ilmastoystävällisyyttä ja miten sitä voisi lisätä.

klo 15-16.30 Pitääkö kiirettä, järjestötoimija?
Onko ajankäyttösi hallussa? Kaipaatko vinkkejä ajanhallintaan? Tilaisuudessa käydään läpi ajanhallinnan keinoja ja pohditaan, millä tavoin pidät huolen omasta jaksamisestasi järjestötyössä.

Asukkaiden ilta

klo 17.15-18.45 Ilmastovanhemmuus – aikuisten tekoja, ei vain lasten leikkiä
Millaisessa ratkaisijan asemassa me olemme läheistemme tulevaisuudelle? Mitä ilmastonmuutos tarkoittaa ja millaisia mahdollisuuksia meillä on toimia?

klo 19.00 JAPA ry:n kevätkokous
Avoin kaikille kestävästä kehityksestä kiinnostuneille asukkaille. Kahvitarjoilu!

Kello tikittää! -luentosarjan järjestää Jyväskylän kestävä kehitys JAPA ry yhteistyössä Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n kanssa.

toiminnanjohtaja Anna Sarkkinen, JAPA ry, 040 593 8541, anna.sarkkinen (at) jkl.fi